II Congreso de la
Sociedad Española para
las Ciencias del Videojuego

Barcelona, 24 de Junio de 2015. HOTEL BARCELÓ SANTS

Programa

Actas de CoSECiVi 2015 publicadas en CEUR

Miércoles 24 de junio
9.00-9.10 Bienvenida:

Pedro Antonio González Calero (Presidente de la Sociedad Española para las Ciencias del Videojuego)

9.10-11.00 Sesión 1
  • Raul Lara-Cabrera, Mariela Nogueira-Collazo, Carlos Cotta and Antonio J. Fernández Leiva:
    Game Artificial Intelligence: Challenges for the Scientific Community
  • Maximiliano Miranda and Federico Peinado:
    Improving the Performance of a Computer-Controlled Player in a Maze Chase Game using Evolutionary Programming on a Finite-State Machine
  • Antonio A. Sánchez-Ruiz:
    Predicting the Winner in Two Player StarCraft Games
  • Diana Lora:
    Clustering de Jugadores de Tetris
  • José L. Jiménez, Antonio Mora and Antonio J. Fernández Leiva:
    Evolutionary Interactive Bot for the FPS Unreal Tournament 2004
  • Antonio Fernandez-Ares, Pablo García Sánchez, Antonio Mora, Pedro Castillo, Maribel García-Arenas and Gustavo Romero López:
    An overview on the termination conditions in the evolution of game bots
11.00-11.30 Pausa para el café
11.30-13.30 Sesión 2
  • Vicente Nacher, Fernando Garcia-Sanjuan and Javier Jaen:
    Game Technologies for Kindergarten Instruction: Experiences and Future Challenges
  • Lilia Garcia, Marcela Genero and Mario Piattini:
    Refinamiento de un Modelo de Calidad para Juegos Serios
  • Marta Caro-Martinez, David Hernando-Hernandez and Guillermo Jimenez-Diaz:
    RACMA o cómo dar vida a un mapa mudo en el Museo de América
  • Rafael Prieto, Nuria Medina Medina, Patricia Paderewski and Francisco Gutiérrez Vela:
    Design methodology for educational games based on interactive screenplays
  • Pablo Delatorre, Anke Berns, Manuel Palomo-Duarte, Pablo Gervás and Francisco Madueño:
    Diseño de un juego serio basado en el suspense
  • Victor Rodriguez-Fernandez, Cristian Ramirez-Atencia and David Fernández:
    A Summary of Player Assessment in a Multi-UAV Mission Planning Serious Game
13.30-15.30 Comida
15.30-17.30 Sesión 3
  • Nahum Alvarez and Federico Peinado:
    Modelling Suspicion as a Game Mechanism for Designing a Computer-Played Investigation Character
  • Daniel Palacios-Alonso, Victoria Rodellar-Biarge, Pedro Gómez-Vilda and Victor Nieto-Lluis:
    Spontaneous emotional speech recordings through a cooperative online video game
  • Francisco M. Urea and Alberto Sanchez:
    Towards Real-time Procedural Scene Generation from a Truncated Icosidodecahedron
  • Ismael Sagredo-Olivenza, Gonzalo Flórez-Puga, Marco Antonio Gómez-Martín and Pedro A. González-Calero:
    Implementación de nodos consulta en árboles de comportamiento
  • José Rafael López-Arcos, Francisco Luis Gutiérrez Vela, Natalia Padilla-Zea, Patricia Paderewski and Noemí Marta Fuentes García:
    Evaluación de una historia interactiva: una aproximación basada en emociones
  • Jennifer Hernández Bécares, Luis Costero Valero and Pedro Pablo Gomez-Martin:
    Automatic Gameplay Testing for Message Passing Architectures
17.30-18.30 Asamblea de la Sociedad Española para las Ciencias del Videojuego
18.30 Cóctel conjunto con Gamelab

© 2015 SECiVi

Con la colaboración de: