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CoSECiVi 2020
Programa
7 de octubre
9.00
Bienvenida
9.30
Game Studies
Games studies in architectural education: An experimental graphic approach implemented in Granada University Architecture School
Manuel Sánchez García, Rafael de Lacour Jiménez and Ana María García Linares
Subjetividad lúdica e identidad narrativa: del sujeto al yo lúdico de los videojuegos
Andrea Navacerrada
Alternate Reality Games: Defining Gender through an Updated Taxonomy
David Ruiz García
Las consecuencias del glitch en el entorno virtual interactivo
Patricia S. Gracia
Siguiente nivel: La accesibilidad a los videojuegos para personas ciegas
María Eugenia Larreina Morales
11.30 · 12.00
☕ Café ☕
12.00
Game development
Un lenguaje para la especificación de la lógica de juegos
Carlos Marín Lora, Miguel Chover and José Martínez Sotoca
Developing an Automated Planning Tool for Non-Player Character Behavior
Diego Romero, Mario Sánchez, José Manuel Sierra, Maximiliano Miranda and Federico Peinado
Multiresolution Foliage Rendering
Cristina Gasch, Miguel Chover, Inmaculada Remolar and Cristina Rebollo
Entornos parcialmente no euclidianos en realidad virtual
Jesús Mayor, Raúl Lara-Cabrera, Daniel López-Fernández and Fernando Ortega
Parametric Action Pre-Selection for MCTS in Real-Time Strategy Games
Abdessamed Ouessai, Mohammed Salem and Antonio Mora
Development of a User-Friendly Application for Creating Tactical Role-Playing Games
José Javier Cortés and Federico Peinado
8 de octubre
9.30
Player profiling
An Exploration on Automating Player Personality Identification in Role Playing Games
Alejandro Villar, Leonor Cuesta, Rodrigo Pérez and Carlos León
Data Mining of Deck Archetypes in Hearthstone
Pablo García Sánchez, Antonio Fernández Ares, Antonio Mora and Alberto Tonda
GRETIVE: Un Bot Evolutivo para HearthStone basado en Perfiles
Alejandro Romero and Antonio Mora
Telemetry and machine learning to speed-up the measure of intelligence through video games
Mingxiao Guo, Pablo Gutiérrez Sánchez, Alejandro Ortega Álvarez, Pedro Antonio González Calero, María Ángeles Quiroga and Pedro Pablo Gómez Martín
Descubrimiento de modelos de comportamiento de perfiles de jugadores en juegos serios
Juan Antonio Caballero-Hernández, Manuel Palomo-Duarte, Juan Manuel Dodero and Antonio Balderas
11.30 · 12.00
☕ Café ☕
12.00
Serious Games
"Diana in front of the Mirror": A Video Game Proposal for the Prevention of Adolescent Dating Violence
María Ángeles Cabrera González and Beatriz Porras Florido
Diseño de un juego serio para la prevención de la polarización en menores
Raquel Menendez-Ferreira, Javier Torregrosa and David Camacho
Virtual Reality and Chess. A Video Game for cognitive training in patients with ADHD
María Rodrigo-Yanguas, Marina Martin-Moratinos, Carlos Gonzalez-Tardon and Hilario Blasco-Fontecilla
Towards a Flight Instructors Simulator based on Training Scenarios
Alfredo Hernández, Rubén Dapica and Federico Peinado
Improving math skills using an Augmented Reality Videogame
Cristina Rebollo Santamaría, Inmaculada Remolar Quintana, Veronica Rossano and Cristina Gasch García
14.00
Reunión de la Sociedad Española para las Ciencias del Videojuego